blog

  • Transportul lucrarii cu metroul de la atelier la sala de expozitie aproape ca a devenit o schema predefinita, cu miscari calculate si planificate. Cu o anume inclinatie a lucrarii, cand vine sau pleaca trenul, astfel incat sa taie aerul si sa nu ma trezesc luat pe sus de curentul care umfla panza. Prefer insa aceasta schema predefinita in locul dimensiunilor citeste in continuare
  • Dacă ar există aberanta ipostaza în care viața noastră ar accepta variante paralele și simultane, mi-ar plăcea ca în cea paralelă să desenez din prima zi până în ultima. Adevărul este că nu cred că există astfel chestii. Am zis asa pentru că niciodată nu am reușit să desenez pe cât mi-aș fi dorit și doar așa aș fi putut citeste in continuare
  • Numele expozitiei recent incheiate la Palatul Parlamentului “Un patrat distanta” descrie felul in care se poate naste un context favorabil dialogului intr-o situatie concreta. In primul rand, expozitia trebuie inteleasa in cheia unui dialog vizual, purtat evident prin intermediul mijloacelor artistice vizuale. Patratul este dat de dimensiunea verticala si cea orizontala, fiind o forma geometrica principala, echilibrata, spirituala si avand citeste in continuare
  • A SQUARE APART | UN PĂTRAT DISTANȚĂLaura Niculescu & Adrian Dică Curator: Diana Andrei Palatul ParlamentuluiCentrul Internațional de ConferințeSala de Expoziții Constantin BrâncușiStr. Izvor nr. 2-4, Sector 5, București Deschidere: Joi, 8 aprilie 2021 între orele 10:00 -17:00Perioada de expunere: 8 – 28 aprilie 2021, L-V 10:00 – 17:00 Expoziția alătură lucrările a doi tineri pictori, Adrian Dică și Laura citeste in continuare
  • Civilizatia Spectacolului O exegeza sau o recenzie pe marginea cartii din imagine sau a colectiei din care face parte si-ar dovedi inutilitatea. Deci nu e o recomandare de carte pentru artisti contemporani. Acest lucru ar trebui lasat pe seama profesorilor experimentati, criticilor, editorilor si in general pe seama oamenilor iubitori de litere. De asemenea a recomanda ceva ori altceva este citeste in continuare
  • In anul 2013 am inceput seria de picturi pentru examenul de licenta. Aceasta seria are aproximativ 12 lucrari care ilustreaza niste tomberoane si reprezinta un studiu despre cub, plasat intr-un spatiu tridimensional. Tomberoanele sunt insotite si asimilate cu notiunea de gunoi care la nivel conceptual este acel „cost de oportunitate”, termen din economie. Gunoiul si tomberoanele, intr-o metafora vizuala, arata citeste in continuare
  • Se împlinesc 145 de ani de la nașterea lui Brâncuși. Mi-am amintit de o fotografie luată la Tate London, acum câțiva ani. Sau mai bine zis de contextul în care am încercat să iau o fotografie.  Despre Brâncuși s-au scris cărți, tratate, doctorate. S-au făcut filme documentare și artistice, spoturi publicitare, timbre. Se țin cursuri universitare, expoziții omagiale (sau nu!), citeste in continuare
  • A fi mameluc nu e o rusine. Au scos istoria, arta vizuala din programa scoalara? Daca as avea posibilitatea sa imi fac arborele genealogic cu siguranta exista sansa de a fi si putin mameluc. Si daca as fi –  nu ar fi nici de bine, nici de rau. Nascut fiind la 30km de varsarea Oltului in Dunare (deci la nord citeste in continuare
  • un atelier de arta contemporana. al meu Cateva consideratii tehnico tactice la sfarsit/inceput de an despre arta contemporana pleaca fix de la trendul corporate de acum un an (trebuie sa incepem cu inceputul). Cel prin care se lansau in eter rezolutii cultural-sociale-autodezvoltatoare, pline de optimism, voiosie si energii pozitive deblocatoare pentru 2020 si a fost sufocat chiar pana sa apara citeste in continuare
  • Partea 2 Textul de mai jos este o completare a invitatiei la expozitia din octombrie, trebuie coroborat cu aceasta si aduce unele clarificari in ceea ce priveste peisajul preapocaliptic, peisaj in arta contemporana. Aceste clarificari sunt necesare in conditiile in care aparentele de ordin lingvistic si vizual pot fi inselatoare pentru vizitator. Desi face referiri asumate catre diferiti autori, textul citeste in continuare

blog despre arta contemporana. toate drepturile asupra imaginilor si textelor rezervat adrian dica 2021